Van St Evreult Notre Dame naar Sees

25 mei 2019 - Sées, Frankrijk

Na een rustig nachtje op de bijna verlaten camping richting Sees gefietst.

Vanmorgen had ik een leuk gesprek met de eetcafe eigenaren. Met petit peu Francaise, handen en voeten en mijn route boek, in het Frans communiceren blijft lastig. Toen ik meldde dat ik naar de La Loire fiets en daarna verder dachten ze dat er bij mij een steekje los zit. Soms denk ik dat ook wel als ik weer eens zo,n verrekte heuvel op moet ploeteren. Maar goed eerst het zuur en dan het zoet zei Balkeinde al. En ik wordt af en toe moreel ondersteund door appjes van Jerien en Ian, dat zijn echte wereld fietsers! Na de top is het heerlijk naar beneden zoeven. Zijn hier goede wegen met geen los grind of zo in de bochten, ik blijf opletten hoor. Morgen hier in Sees een rustdag mijn knie geeft ook aan dat het even goed is. Hier staat een grote cathedraal mooi van binnen en een oude stad.

mijn tent staat op camping municipal, mooie camping aan de rand van de oude stad tegenover een Carefour super en een bakker vlakbij. Hier geen caravan verhuur. Ook geen stroom bij de tent dus ben morgen minder bereikbaar nou ja er zijn grotere zorgen. Ik heb toch besloten via Mont St Michel te gaan. Stukje om naar het westen 140 km van hier  door een stukje Normandische alpen (alpes Mancelles) in ieder geval in het begin na 8 km 1 top van 10% over 500 m en als ik die gehaald heb er zijn er meer lagere maar te veel om in het routeboekje te worden vermeld, dan is het ergste leed geleden zegt men. We zullen zien!

Ik kom dan wel door natuurpark Foret d' Ecouvres met het hoogste punt in de route die overigens bij Parijs begint. Ik kom over de nul meridiaan en ben dan op ongeveer gelijke hoogte met Greenwich UK. Eerder kwam ik al bij Martin - Eglise net ten oosten van Dieppe​ over de fietsroute Parijs - London.

Na mont st Michel kan ik volgens Harm meteen naar het zuiden naar de La Loire bij Angers en door naar Harm dus ik ga het wel zien.

wordt vervolg

groeten

1. Bert:
    25 mei 2019
    Moedig verhaal Luc. En over gesprekken in café; ik behoor betreft jouw fietsplan een beetje bij die gezellige eigenaren. Gelukkig wordt je moreel ondersteund door de wereldfietsers, daar heb je meer aan dan een watje zoals ik. Maar we genieten hier wel van je verhalen zeg! Met veel ontzag ook en lichte verbijstering. Pas je wel op met je oude lijfje en die helling van 10% over 500 meter... Daar lig ik bijna wakker van te wezen en dan hoef ik alleen maar te lezen hoe jij dat weer doet.. Held! Geniet van het natuurpark en straks bij die mooie Mont en dan de beeldschone fietsroute langs de Loire. Hebben wij ook gefietst in 2012. Ja kleine stukjes steeds en fiets op fietsendrager auto en zo. Maar ook genoten in de pensiondo modus. Rust lekker uit in je tentje en masseer je knie even goed. Die heb je nog nodig met die 10% en zo. Nou; tot de volgende keer.
  2. Sonja:
    hee luc,
    Geef je knie even rust,want die denkt ja hoor weer een helling,volgens mij krijg jij een kick van hellingen,maar je flikt het steeds weer,je verlegt je grenzen steeds weer,knap
    Ik lees nergens dat je gegeten hebt vandaag,maar je hebt nog stokbrood en tros bananen toch,maar zo,n frietje met biefstukje is wel even wat anders,rust lekker uit,knie omhoog verstand op nul,morgen weer verder ploeteren en ga morgen op zoek naar friettentje slaap lekker en succes morgen groet
  3. Sonja:
    26 mei 2019
    nog een laatste opsteker voor je:
    t,komp zoas t komp zee de boer en scheet zuk in de boksem
    Echt greunings
    Groet haha
  4. Griet en Frank:
    26 mei 2019
    Luc even een reactie uit Brabant. We lezen je blogs met veel plezier en vinden het heel knap wat je doet. We hopen dat je knie herstelt is na een rustdag.
    Succes en de groeten. Ook namens onze kinderen.