Van Keulen naar het Kloster in Jugen 15 km ten westen Neuss

26 mei 2023 - Bedburdyck, Duitsland

Om 8 uur samen met Heidi ontbeten.. zij geeft geen kinderen wel een man gehad.

Vandaag een trieste dag als van fan van Tina Turner. Zij is op 83 jarige leeftijd overleden. Wat een bijzondere vakvrouw zangeres en danser en inspirator voor veel vrouwen of mannen. Zelf heeft zij veel geleden onder bedreiging van huiselijk geweld. En er toch bovenop geklommen.

Vanmorgen eerst een uurtje de Dom bekeken. Weer een.kaarsje aangestoken. Het was er tot circa 10 uur nog vrij rustig. Inmiddels waren er meer van onze groep. 3 dames en 1 man besloten door te fietsen naar Neuss om morgen wat uitgeruster aan de lange rit naar Xanten te beginnen. Wij verblijven buiten Neuss en ontmoeten hun ergens onderweg. Na koffie op het plein rond 10.30 op de fiets. Het duurde wel een uur voor we de stad uit waren. Rond de Dom zijn veel opbrekingen gaande. Dat was soms effe zoeken. We kwamen door grote industrie complexen. We volgde hoofdzakelijk de Rijn tot vlak onder Neuss. Onderweg passeerde we  stadje Dormagen met een groot kasteel. Daar fietste omheen om dat de achterpoort dicht zat. Zoet er wel bijzonder uit. Een toekomst bezoek waard. Daarna inmiddels al in de regio Neuss verlieten we rivier.

Aan de rand van een  groot dorp liet Helga met de telefoon in de hand haar powerbank vallen. Remde In een reflex hard met de voorrem viel hard en ongelukkig op haar linker heup die uit de kom schoot en later bleek de kom te hebben gebroken. Ambulance gebeld die kwam vrij snel en nam haar mee. Toen haar man gebeld die haar dagelijks met een camper begeleidde. Hij heeft haar fiets opgehaald. Mocht tot nu toe niet bij in ziekenhuis op bezoek komen. Daar doen ze hier best moeilijk over. Haar genezing gaat lang duren. En zien we niet meer terug.

Na ruim een uur wachten konden wij verder nog 14 km naar ons hotel in het Nicolaus kloster bij Jugen. Mooi oud complex. Dat ook nog als klooster dienst lijkt te doen. Daar wordt ook al geen diner verstrekt, maar in een naburig dorpje wel.. in een eetcafe best goed en betaalbaar vis, salade, friet, incl. 2 drankjes en koffie voor 28 euro.. iedereen ging rond 10 terug en slapen. Morgen weer een lange dag bijna 100 km. Met hopelijk minder last van aambeien.

Wordt vervolgd

Groeten

1. Bert:
    27 mei 2023
    Goedemorgen Luc. Operatie Marja goed verlopen. Ze gaat morgen weer naar huis!

Voor een kaartje:
    Marja Generaal
    Klein Rondeel 74
    5427 GB BOEKEL

Denk om de beien (die van de aam)
    En wat sneu de valpartij!

Wij gaan vandaag naar Yvon

Vele groeten en pas goed op jezelf
    😊👋