Van Stolberg naar Keulen

25 mei 2023 - Keulen, Duitsland

Om 8 uur aan het ontbijt dat was weer goed geregeld en meer dan voldoende. Rond 9 uur op de fiets. Na 4 km en 300 km vanaf Millingen, de eerste stevige en lange klim tot circa 300 meter. Weer een stuk om laag. Kort daarna weer een 8 km lange klim tot 425 meter gevolgd door een lange zoevende afdaling dit keer over mooi strak asfalt. De route bleef licht golven tot aan de rand van Keulen.

Kreeg wel steeds meer hinder van een aambei. Heb de eerste dag te weinig gedronken en daardoor wat verstopt geraakt. Is vooral gevoelig als ik wat langer fiets. Iedere stop opnieuw insmeren met zalf hielp dan weer effe. We fietsten veel door velde, stukken op paden parallel langs drukke wegen, maar ook door bebouwde omgeving en kwamen Keulen binnen via enkele grote mooie parken. Rond 17 uur bij de Dom.

Door de oorlog staat er rond de Dom vrijwel geen oude bebouwing meer en is het vrij saai. De Dom is wel de moeite waard maar het was er erg druk. Voetgangers. fietsers, steppen alles krioelt door elkaar heen. Je moet constand opletten wat er om je heen gebeurd. Die Alt Stadt moet ook nog aardig zijn maar ben ik niet meer geweest.

Bij de Dom ging een ieder naar zijn overnachtings plek.

Herman een van de deelnemers vertrok per trein naar huis.

Ik sliep bij vrienden op de fiets mevrouw Heidi een gepensioneerde bibliothecaresse die nu nog een aantal uren bij een kinderdag verblijf werk. Zij heeft van Porto naar Santiago gewandeld en fietst helemaal niet meer. Is best een handig adres op ongeveer 1000 m van De Dom. Vlakbij een oude stadspoort. Zij was er na 6 uur niet meer. Ik ben na het opfrissen met een groepje in een leuk eetcafe aan de Christophstrasse aan de andere kant v d Dom gaan eten. Prima gegeten. Daarna terug naar mijn slaapplek. Was een aardige frisse dag, vooral in het begin erg pittig. Ik ben blij dat we de hoogste toppen gehad hebben

1. Bert:
    27 mei 2023
    Man man wat een acties voor een oud bottig meneertje. En dan die bei (van de aan). Standje: Goed drinken ouwe! Hier alles goed. Groet aan mevrouw Heidi
    🙃