Van Brionne naar Saint Evroult Notre Dame du Bois

24 mei 2019 - Saint-Evroult-Notre-Dame-du-Bois, Frankrijk

Na een goede nacht in de tent, en dat voor 8 euro, moest die eerst drogen. Het was nevelig tot rond 9.30. tegen 10.30 had ik alles droog en ingepakt. Na een langzame start kom je bij Aclou onder het 40 meter hoge en het dal overbruggend snelweg viaduct van de A28 naar Caen onderdoor. Bewoners en milieu lobbies hebben dit niet kunnen tegen houden. Ja zal er maar onder wonen, vooral het geluid dag en nacht. Zie fotos. na ruim10 km en weer het nodige klimwerk in Serquigny aan de L' Eu eerst maar voor de lunch gestopt na 13.30 kun je die meestal niet meer krijgen, na 14 uur zijn de restaurants dicht. In een cafe naar paardensulky race gekeken. Werd druk op gegokt. Daar gingen Harm en ik vroeger ook heen toen er naast onze wijk in Sportpark Hilversum ook paardendraf races gehouden werden. Is in NL volgens mij verleden tijd of zij de drafbanen bij Den Haag, Drachten en  Wolvega er nog? Dit dorp heeft een vrij grote kerk met mooie oude muur-schilderingen en mooi koor.Via mooie binnenwegen door na Bernay daar loopt een mooie voie verte (groene fietsroutr) over een oude spoorlijn, volgt 12 km de rivier maar verder geen verkeer. Aan het eind in Brogli staat een toeriste kantoor en de madame wist mij te vertellen dat er geen slaap mogelijkheden/ campings in de buurt waren en na bellen bleek de enige B en B vol te zijn. De eerst volgende camping is in Saint Evroult Notre Dame du Bois , 28 km verder. Zij kon hier wel een caravan voor mij regelen 15/ nacht. Dus daar ben ik nu, aan een forellen vismeer. Ik zie overigens nergens forel op een menu staan! Er staan alleen caravans en ik zie verder niemand. Maar warme douches en mooi  toiletgebouw.

morgen weer richting Sees 35 km.

nog 200 km naar de La Loire

wordt vervolgd

groeten

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sonja:
    24 mei 2019
    hee Luc fijn dat je goed geslapen hebt in je tentje,nou niet fijn als je er onder woont pfff,dus een dagje met pieken en dalen,mooie foto,s weer trouwens ,je kan ook nog fotograaf worden,maar eerst nog de 200 km halen,wel een forellenmeer maar geen forel op de kaart,beetje vreemd,hihi ,zeker direkt warme douche genomen na nacht in klam tentje,leuk zo,n caravan,weer eens wat anders toch,dank voor je mooie reisverhaal en morgen weer nieuw avontuur succes kanjer
  2. Bert:
    24 mei 2019
    Prachtig verhaal weer Luc. En een mooie tocht deze keer. Goed patatten gegeten zag ik op de foto’s en wat heerlijk in een caravannetje. Maar nu nog wat; nog 200km en dan al bijna bij broer Harm? En wij dan? We kunnen na 14 dagen leuke reisverhalen niet meer zonder. Weet je dan wel hoe saai mijn leven wordt bijvoorbeeld? Dus even een bezoekje bij broer Harm; OK. Maar dan weer snel verder. Wat denk je van de wereld rond? Ik ben voor! Vele groetjes uit Groningen 👋😘👍