Rondje Tourville sur Arques en Arques la Bataille

21 mei 2019 - Arques-la-Bataille, Frankrijk

Vandaag in de kasteel tuinen van Tourville sur Arques rond gekeken, mooie groente en bloementuin. Er worden allerlei groenten en bijzonder grote kolen geteeld en veel bloemen voor in het chateau. Achter het chateau staat een hele forse Libanonceder van 2 meter doorsnede. Hij komt ruim boven het toch al hoge dak, van het chateau uit. Dat was de moeite van een lange beklimming zeker waard. Ik kwam door mooie diep blauwe Phacelia velden een erg goede bijenplant en groenbemester.

De lunch in Arques la Bataille genoten en daar over een groene fiets route (voies verte) rond de beek en een paar meertjes gefietst. Die is mooi uitgezet en er zijn er steeds meer in Franrijk. Daarna nog het vervallen chateau van Arques la Bataille te voet bezocht. Ook een aardige klim met een prachtig uitzicht over de streek. De ruine zijn ze volop aan het restaureren. Je mag er niet in. Morgen fiets ik er er weer onderlangs. ​​​​​​Helaas mag ik die helling morgenochtend op weg naar het zuiden weer doen. Ongeveer 2 km lang en 8% of zo iets als er stevig staat is het boven de 8 %! De route tussen Jumieges en Sees door de Normandische alpen heeft zoveel stijgingen dat de route geen % meer vermeld. De hoogste helling gaat tot 300 m hoogte wordt nog efkes afzien maar vast ook mooi en snelle afdalingen. Die van vandaag op de terugweg was ook weer lang en snel.

Wordt vervolgd

groetn

1. Bert:
    21 mei 2019
    Mooi zonnig weer Luc! Fraaie foto’s van prachtig Frankrijk. Op de pagina waar ik nu reactie op schrijf staat reclame;

Wil jij buikvet verbranden?
    Methode zonder fitness of dieet...
    Probeer Super Ketones vandaag..

En dan moet je er op klikken of zo.
    Gaan we niet doen.
    Geef mij de methode Super Luc maar.
    Alleen door te lezen krimpt mijn buikvet van schrik ineen. En morgen Luc lees ik in je verhaal van vandaag, steek jij de fik in je buikvet!

Succes er mee.
    En hou een beetje over toch, anders rammel zo op de fiets.

Groetjes uit Groningen
    😜👋
  2. Sonja:
    22 mei 2019
    hee luc,wat een prachtige foto,s weer schitterend landschap,geweldig,je klimt wat af man
    je zou toch een rustdagje inlassen,hihi,maar je wordt steeds meer gedreven,knap hoor
    je doet heel wat indrukken op,
    Succes morgen met klimmen en dalen,doe voorzichtig,bind anders voor het tegenwicht flink wat stokbroden achterop,slaap lekker en veel succes morgen groet bij het zien van die mooie foto,s lijkt het of je in het paradijs vertoeft,geniet er van