Van Arques la Bataille naar Anneville -Ambourville

22 mei 2019 - Anneville-Ambourville, Frankrijk

Vandaag een 10 tal stevige beklimmingen gehad en een paar leuke afdalingen. Het begin al meteen stevig met daarna een stuk langs een drukke D54 weg met veel vrachtverkeer. Veel cafes waren vandaag dicht maar ik kwam in Gueures een leuke tegen met allemaal rally deelname bordjes aan de wand en een motor of bromfiets uit 1924 sans vering, lekker die trillingen voor je lijf moet dat geweest zijn. De eigenaar is een liefhebber met 2 buggys (VW en Citroen) in de garage. Maar de rallys werden te duur zij hij. Onder een toeziend beeld van Christus mijn lunch gegeten. Onderweg was ik te laat om ergens iets te kunnen eten ( na13.30).

Nog nog veel meer bergen en dalen en met het plan na nog 20 km bij de Jumieges te stoppen werd ik 15 km net voor het laatste dorp omgeleid en was een uur bezig om de omleiding te volgen, terwijl de afzetting nog geen 50 meter lang was maar ik kon met de fiets niet over een prikkeldraad hek komen helaas.

Daarmee kwam ik via weer een drukke weg bij Duclair aan de Seine en uiteindelijk aan de overkant van deze brede rivier in Anneville -Ambourville een B en B gevonden met balkon op het westen. Het eten schoot er bij in behalve een kaas sandwich een half stokbrood was er niks te krijgen. Nou ja ik heb ook nog een tros bananen. Ik kijk uit tegen het krijt plateau waar ik morgen weer omhoog ga de Normandische "alpen" in.

Groeten aan allen

Luc

1. Sonja:
    hee luc,
    je zal wel bekaf zijn zijn van al die beklimmingen,smaakte je lunch beter onder toeziend oog van christus,je moet maar denken was een gezegende lunch,leuke ben b hoor,ik zie je al fietsen stokbroden op je bagagedrager trossen bananen aan de zijkant haha,kon je nergens patatje krijgen,
    Succes morgen met de Normandische alpen,geniet vh krijtplateau,slaap lekker en morgen goeie reis bedankt weer voor het reisverhaal groet
  2. Sonja:
    22 mei 2019
    ps is die ekster met je meegelift
  3. Bert:
    Heremejee.
    Wat een bergen en dalen en omrij gedoe heeft onze koene Super Luc weer doorstaan. En dat met wat brood en een tros bananen als energiebron. Luc; zeit gij een aap? Morgen patat met veel mayonaise en daarbij een toetje met bergen slagroom! En dan mag de Lieve Heer best meekijken... Leuke foto met die pre-historische brommer. Daar hebben de Neanderthalers nog mee gereden. Mooie plaatjes van kastelen en landschappen. Dat zit wel goed. Maar dat geklim....brrr. Succes morgen weer Luc, rustig aan en dan ben je zo bij broer Harm! Groet uit Groningen!