Van Montreuil sur Mer naar St Vallery sur Somme

19 mei 2019 - Saint-Valery-sur-Somme, Frankrijk

Aangekomen in saint Vallery sur Somme. Na 60+ km effe genoeg. Vanochtend lichte regen met regenpak aan. Via Boisjean naar Roussent en Maitenay gereden dankzij google lettelijk het populieren bos ingestuurd (was wel mooi met veel planten maar daar kwam ik niet voor.) naar een brug die er al enige tijd niet meer is, 10 km voor noppes omhoog en omlaag. Rond 14 uur in de botanische tuin van de abdij (Abbaye de Valloires) tussen Roussent en Maintenay rond gekeken, is wel mooi aangelegd maar heeft nu weinig kleur. De kersen net uitgebloeid en de zomerplanten moeten nog komen en het was zwaar bewolkt dus een kort bezoeken  koste wel 9,5 euro en pelgrimskorting kenden zij niet. Na een goede lunch met terrine poule. Licht bewolkt weer af en toe een spat. Via een stevige klim en door grote velden met tarwe, mais, aardappels naar Argoules, Dominios en Machy  stevig klimwerk.pff

​​​​​​Door naar Ponthoil en Noyelles sur Mer (geen zee in zicht). Door gereden naar St Vallery sus Somme, Deze plaats is ook een stuk leuker/interessanter. Slaap hier in leuke Gite zie fotos.

St Vallery sur Somme ligt niet alleen aan de Somme maar nabij zee deze is ook duidelijk zicht en ruikbaar. Een leuk plaatsje met een pier met een linde bomen rij van zeker 1, 5 km. De Somme is hiet aardig breed, geen stranden wel veel slib.

In het oude centrum is ommuurt en ligt fors hoger. Fiets ik morgen nog efkes door. Zit nu aan het havenfrond zag net een stoomtreintje vertrekken

morgen als alles mee zit naar Dieppe wordt vervolgt

groeten

1. Bert:
    19 mei 2019
    Ik ben toch wel erg nieuwsgierig naar de foto met de slak?
    Identificeer je je met het dier?
    En wat doet de euro daarnaast?
    Kortom;
    ?

En verder worden je verhalen steeds mooier! Vooral als het wat tegen zit. Dan komt de vastberadenheid van onze Super Luc weer naar voren. En hij gaat weer door! We kijken weer uit naar morgen!
    👋👍
  2. Jerien:
    19 mei 2019
    Dapper doorgezet Luc. Hook op iets meer zo'n morgen en geen foute Google aanwijzingen. Spannend om elke keer overnachtingsplaatsen te vinden!
    Slaap lekker
  3. Sonja:
    hee luuk,
    Wat een prachtige foto,s weer,zonde van die 10 km extra,maar ach die kunnen er ook wel bij toch,ja de foto met de slak en de euro ben ik ook wel nieuwsgierig naar,hihi, en ongevraagd ook nog het populierenbos in,google kan zeker het dak op van jou,maar ja toch mooi meegenomen toch,slaap lekker en morgen een nieuw avontuur groet