Van Boulogne s Mer naar Montreuil sur Mer

18 mei 2019 - Montreuil, Frankrijk

Na een goed ontbijt met stokbrood etc vertrokken . Kwam volgens de route al snel op grote deels N wegen langs een industrie terecht en dat fietst niet echt prettig. 5 km vanaf het station dan eindelijk rustiger D wegen, maar omdat ik effe niet oplette of ik in noord danwel in zuidelijke richting reed koste me dat een extra nodeloze beklimming die ik weer terug moest. Door het binnenland verder. Regelmatig heuvels op en af tot na Samer. Toen klom er eerst een stevige naar 300m voor gewaarschuwd maar ook meteen een van 13% naar 800 m. Die laatste haalde ik voor 2/3 de rest heb ik gelopen. Wat een killer!! Alles daarna viel mee en de route zakte naar de rivier tot nabij Montreuil sur Mer (de zee zie je hier niet) al te ver verzand.

De route beschrijving via google stuurde me via steile dorpsstraatjes en onverhard pad naar een zijingang van de citadel en jeugdherberg (auberge Jeumess). Bleek later gewoon via de oude stad te kunnen. De oude stad is net als de cital ruine uit de 7e eeuw de moeite waard. De ruine en hostel ligt bovenop de rand van een plateau. Met hoge dikke muren en ommuurde droge grachten best wel indrukwekkend hoe e.e.a ooit gebouwd is. Dit was een oude havenstad vanaf de 9e  tot 13e eeuw waarna de zeeverbinding weg viel. De meeste huizen in de stad dateren van de 17e en 18e eeuw. Ook hier weer grote kerken. Rond de citadel en ook de stad kun je over een muur een rondje lopen. Er is naast mij nog een oudere gast in het hostel verder niemand. Ook niks te eten, te koop o.i.d. je kunt wel je eigen potje koken. Ik heb bij Restaurant Cocquempot gegeten, best goed en met 23 euro incl toetje en drankje betaalbaar.

Om 8 uur is de stadsbakker open dus daar haal ik mijn ontbijt. En dan verder in zuidelijke richting.

Wordt vervolgd

Groeten

1. Sonja:
    19 mei 2019
    Hee luc mooi verhaal weer over je belevenissen vandaag en voor 23 euro lekker eten met toetje na is goedkoop koop lekker wat stokbrood voor onderweg rust lekker uit en morgen weer een mooie fietsdag gewenst succes en groet
  2. Bert:
    19 mei 2019
    We zien het voor ons; Dappere Luc de heroïsch de bergen op met zijn volgepakte fiets. De beloning is de beleving van een bijzonder stadje en ook belangrijk; een prettig hapje. Zo kan hij er weer tegen aan. En wij genieten mee! Fijne dag weer Luc en wij kijken uit naar je volgende verslag. Wij gaan ook fietsen vandaag langs de Regge en de Vecht. Groet 😘😄👍
  3. Geert:
    20 mei 2019
    Dag Luc, mogelijk moet je da app Maps.me gebruiken; is actueler dan Google maps. geniet ervan!