Boulogne sur Mer

17 mei 2019 - Boulogne-sur-Mer, Frankrijk

Na een goede nacht in Hotel Bal 3 in Tournehem op weg naar de 1e beklimming. Kwamen wij door mooie velden met veel vlas, tarwe, rogge en ook weilamden met vlees koeien en beboste hellingen erg mooi gebied. Onderweg wisselde de route borden een paar keer van tekst LF1 werd route de Noordzee o.i.d. en later weer iets anders. Alleen de kleuren wit bord met groene tekst bleef gelijk. Wel verwarrend. Daardoor kwamen we uiteindelijk in Wimereux uit, een dorp aan de noordzijde van Boulogne en weer een extra stevige klim om in de stad te eindigen. Mooi geweest voor vandaag. Helaas geen stranddag bewolkt en 12 graden. Ik overnacht in de jeugdherberg tegenover het station. Ouder gebouw maar verder gastvrij en keurig verzorgt, een 2 persoonskamer voor me alleen en dat voor 23 euro incl. ontbijt. Het hotel gisteren was 58 euro excl. ontbijt.

De oude stad op de heuvel hier is leuk om te bezoeken, de Notre Dame kathedaal (erg groot zoals veel kerken in de dorpen), de wandeling rondom over de stadmuur, het plein en straatjes met gemeentehuis en de vele bars en restaurants. Boulogne is de grootste visserij haven van Frankrijk zegt men hier.  Morgen op pad via de "Tussen Ansjovis en Anjou" route via Normandie naar Bretagne eindigend bij Saumur aan de Loire of Lorient aan de kust afhankelijk of je daar naar het oosten of westen fietst. Ik ga bij de Loire linksaf naar het oosten. Morgen eerst weer omhoog de heuvels in na 60 km wacht me weer een stevige helling, ik zie wel hoe ver ik kom morgen. Nog ongeveer 500 km naar Harm mijn broer aan de Loire

Wordt vervolgd

Groeten

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bert:
    17 mei 2019
    Je begint al een echte professionele fietsreiziger te worden. Mooie landschappen schets je. Ik zie je lopen door Boulonge. En morgen na 60km weer een klimmetje! Sterkte daar mee. Wij hebben ook gefietst. Na 40km mét e-bike motertje waren we er al aardig zat van. Dus voor ons ben je een held! Veel plezier weer met mooie landschappen en morgenavond een fijn hotelletje. En die 500km naar broer Harm dat komt helemaal goed kanjer. Groet weer uit Groningen!
  2. Sonja:
    17 mei 2019
    Mooi verhaal weer luc nog veel.voor de boeg 500 km poe poe knap hoor.slaap lekker en op naar t volgende avontuur groet sonja