Van Monsoreau naar Les Rosiers sur Loire

15 september 2020 - Les Rosiers-sur-Loire, Frankrijk

Na een voor mij korte nacht met regelmatig spierkrampen rond 8 uur op.  Het verblijf in de tent op palen was prima. Alleen als je je op het bed omdraait beweegt de hele hut. Als je buiten staat en naar de hoger gelegen delen langs de oever boven de camping kijkt  zie de mergel rotswanden waar veel grotten in zijn gemaakt en veel kunstenaars hun werkplek hebben. Sommige worden ook nog bewoond. Jaren geleden hebben wij ze wel bezocht nu niet. Dit deel van de camping kan bij hoog water onderlopen. Als bij Orleans het rivierniveau stijgt hebben ze hier 3 tot 4 uur om te ontruimen. De grootste deel van het buitendijkse deel, de uiterwaarden dus, lopen in de winter regelmatig tot de dijken onder, ook de fietspaden. Het ontbijt was bij het zwembad op het terras. Mijn linker oor zat nog steeds dicht na het zwemmen van gisteren. Dus maar geen duik in het warme water.Het ontbijt was ruim van broodjes, croissant voorzien, helaas weer geen ei. Nu nog 35 km naar Les Rosiers te gaan. We bleven aan de rustiger zuidkant van de Loire. In de stad Saumur even op een leuk met paraplue's versiert terrasje een bakje koffie gehaald. De stad in is mede bekend om zijn militaire cavalariekazerne waar de in de zomer een groot paarden evenement georganiseerd wordt. Ongeveer10 km voor het eindpunt zou Marcelle ons tegemoed fietsen. Alleen bleek haar fiets stuk zodat zij uiteindelijk met de auto kwam. Bij een leuk restaurant Le Carahutta in Chenehutte met terras aan het water gingen we lunchen. Het biedt zicht op een geheel of gedeeltelijke droogliggende rivierarm. Achter een eiland loopt het nog stromende rivierdeel. Langs de Loire liggen maar weinig terrassen echt aan het water, ditis een van de 3 of 4 tussen Tours en Angers. De andete liggen meestal aan de andere kant van de weg. Vaak moet het personeel met de bestellingen fe weg oversteken. Prima lunch hier een echte leuke en lekkere aanrader. Na de lunch begon het allerlaatste deel  van onze trip. Bij de brug tussen Gennes en het bord Les Rosiers sur Loire nog een foto moment. Rond 15.45 waren we bij Harm thuis. 1125 km van Amersfoort. s'avonds in de tuin gegeten. En dit keer op tijd naar bed.

1. Bert:
    15 september 2020
    Wat een leuk verslag vandaag. Het doel is binnen bereik, de broers volledig ontspannen. Zelfs in een tent op palen. Wie bedenkt er zoiets? Maat verder lezen we gelukkige dagen voor de broers, op dat ei na. Nou ja; weten we ook weer. Luc is blij met iedere dag een ei!

Pas op met die prop in het oor. Dat kan goed vastzitten en het plezier bederven.

Groetjes
  2. Sonja:
    17 september 2020
    Hee camino,s
    Wat een leuk verhaal, stond in ongewenste mails dus vandaar dat ik nu pas zie,
    jammer van je eitje breek de dag tik een eitje hoort erbij,
    niet te veel draaien in tent met palen anders dondert alles in hihi
    sterkte met je oor audi spray werkt goed,maar duurt even
    veel plezier verder
    groet sonja