Van Lacanau Ocean via Belisair na Arachon

21 juni 2019 - Arcachon, Frankrijk

De commerciele camping was ok verder weinig van gezien. Tijdens het ontbijt begon het licht te regenen dus toch nog een natte tent mee. Het dorp is best aardig toegerust er is van alles. Op de markt in een honingkraam sprak ik nog een imker met 6 kasten en hij oogst vooral lokale honing van alleen hier groeiende planten. De honing hier koste tot wel 15 euro de kg. Best wel prijzig of zijn we als imkers in NL te goedkoop? Door gefietst naar plage La Ponge. Hier was nog niks open en op een houten rand mijn lunch gegeten. Hier was het nog droog. Tijdens de vervolg rit door bossen met zeedennen, aardbeien struiken, boomheide soms verrassend stukjes riet in het dennen en dan weer veel varens die even plotseling weer afwezig zijn. Veel variatie dus. Helaas ging het regenen het waren enkele verspreide buien, het was maar 15 graden en fris en het maakt het losse maaisel op de paden glad, Men was druk de bermranden en boom/struikranden aan het kleppelen, ziet er vreselijk rafelig uit maar gaat snel en kost daarom weinig. Geen wind vandaag. Om 3 uur in Belisair voor de boot van 16.30 naar Arachon. Belair 8s echt een toeristisch plekje aan de baai met smalspoor treintje en al. Er worden veel oesters en mosselen voor de boulevard in zee gekeekt. De overtocht door baai / Bassin d' Arachon gaat met een soort rondvaart boot waarbij de fietsen op een aan het achterdek hangende dekdeel worden getild. Wel moet alle bagage van de fietsen. Ik stond als eerste in de rij maar door het verwijderen van de bagage als laatste aan boord. Voordeel ik was er als eerste fietser weer vanaf. Er gingen ongeveer 15 fietsen mee. Bij Arachon moet je via een trapje van boord wel een beetje primitief terwijl aan de grote kade in de stad aanmeert. Camping municipal of zoals die heet camping club d' Arachon ligt hoog op een heuvel en het is nog een toer om hier( met enkele 10-15% hellingen), te komen. Ook hier een zwembad, winkel en een restaurant. Ook op de camping veel hoogte verschillen. Ik heb mijn luifel maar weer opgezet dan heb ik meer. Alleen heb ik mijn mooie lange waslijn met knijpers op de vorige camping laten hangen . Door de regen te snel vertrokken helaas. Morgen de stad maar eens onveilig maken. Ook hier staat weer een grote kerk in de stad. Het lijkt een best luxe stad met veel boutiqjes en andere winkels. Vanaf de boulevard aan zee loopt de stad snel omhoog. Ik blijf tot maandag. Volgens de berichten wordt het ook hier warm. Dus mijn laatste dagen aan zee. Vanaf hier de heuvels en bergen richting Spanje in.

wordt vervolgd

groeten

1. Bert:
    21 juni 2019
    Hoi Luc. Arachon. Meteen maar even gaan zoeken met mijn Ecosia zoekmachine (ik gebruik geen Google). Interressant plaatsje prachtig gesitueerd aan een mooie baai. Zeer in trek bij toeristen ook. Kwam ook dit verhaal tegen van iemand die er al 20 jaar vakantie viert:

Zeg; koop je ook meteen even een nieuw waslijntje? Je moet natuurlijk wel fris in de kleertjes blijven en de onderbroekjes op tijd kunnen verversen!

Maandag dus weer verder. En dan gaat het pas écht beginnen lezen we. De bergen in naar Spanje. Eerst maar Arachon onveilig maken Luc. Van ons mag het. Leef je uit! Ga uit je dak. De bergen wachten wel even. Groet uit Groningen waar het lekker weer is. 🌞👍
  2. Bert:
    21 juni 2019
    Even extra check; het is inderdaad Arcachon in plaats van Arachon. Er moet een ceetje tussen dus. Maar we nemen aan dat dit niet echt uit maakt voor waar je tentje (met luifel) staat.
  3. Sonja:
    22 juni 2019
    Hee luc beetje late reactie maar beter laat dan nooit toch,ga jij de boel daar onveilig maken lees ik,en geen waslijn meer aiai je moet af en toe wel luchten hoor leuk reisverslag weer en nou moet je weer klimmen en dalen je dacht dat je het gehad had zeker hihi je moet ook een camping in het dal zoeken en niet op een hoogte welterusten voor straks en morgen weer nieuw avontuur ik moest bij het woord arachon denken aan een musketier luc de musketier gaaf hoor groet t ga je goed