Dagje Arcachon

22 juni 2019 - Arcachon, Frankrijk

De camping beslaat een groot gebied met veel hoogte verschillen en is best mooi ingericht. Over grote zeedennen, af en toe komt er kegel uit vallen en die wil je echt niet op je hoofd krijgen. Boven mijn tent staat er ook een in een minder florissante staat, maar goed dat ik een luifel heb. Waren alle campings dood stil na 11 uur nou hier niet. Staat men rond 1 uur lekker te kletsen en daarna iemand rond 3 uur even verder op met stem verheffing hevig te discusseren en heb je dat gehad lijkt het wel of een motorrijder een rondje over de camping deed. Toch mijn oordoppen maar opgezocht. Nog een beetje uitgeslapen tot een uur of 9en. De dag was meteen volop zonnig en bijna wind stil. Na het ontbijt bij de tent en koffie op het terras, de stad in. Je kunt met fiets en al een lift in die je naar het straat niveau vlakbij de strandboulevard brengt, je komt uit in een tunneltje en dan sta je in het centrum, lachen wel. Scheelt weer een aantal heuvels. Ook naar de lift (in een groot park) zitten een aantal heuvels net als naar de camping. De markt was bijna voorbij was even leuk om rond te kijken. Grote vlees en viskramen van alles op culinair gebied te koop. Oesters en mosselen zijn hier een belangrijk product dus meteen maar oester geprobeerd, smaakte of ze zo uit zee kwamen het zeewater zat er nog in  (maar dat hoort ook zo). Glaasje witte wijn hoort er dan natuurlijk ook bij. Bij het toeristen kantoor konden zij ook hier niks meer vertellen dan over fietsroutes in de stad en er vlak omheen. Daar ten zuiden van en over verbindende routes hebben ze niks. In de grote Le Clercks supermarkt vlakbij het casino hadden ze allerlei wegenkaarten maar vooral gericht op autos, motoren en de grotere wegen. Er lagen ook fietsboekjes maar daar gingen maar 2 pagina's over de richting die ik op ga namelijk naar Salles 35 km verderop. Daar heb ik maar een foto van gemaakt, scheelt weer veel zoek werk onderweg hoop ik. Eerst even lekker gezwommen en op het gele zand strand gezeten. Water van de baai d' Arcachon was minder koud dan in de Oceaan. Bijna geen dode vingers, goed te doen Naar allerlei activiteiten op het water gekeken. Een paar zeilbootje en vooral kleine motor boten. Ook hier zie je geen zeevogels. De plantsoenen in de stad worden wel goed verzort allerlei combinaties met eenjarige worden in de perken de perken gebruikt. Heel veel in volle bloei Oleanders als straat boom. Een mooie stad voor al ook als je van winkelen en op het strand zitten houdt. Vanavond is er op 2 plekken een klassiek openlucht concert dus daar ga ik kijken. Een is midden op de markt de andere net boven de lift. Het plein zit goed vol.er worden stukken van Handel, Mendelson en Beethoven gespeeld. Een mooi concert op een mooie plek het plein zat vol publiek

De rest hoor je morgen

Groeten

1. Sonja:
    22 juni 2019
    druk volkje die fransen diep in de nacht een discussie in gang zetten en dan in rap frans
    je oordoppen waren goed idee,pas op voor die kegels we willen niet dat jou dat treft das handig zo,n fietslift nu nog een waslijntje heb he geen scheerlijn vd tent die je als waslijn kan gebruiken,je hebt zoveel bepakking zit vast wel ergens een lijntje zwembad ziet er uitnodigend uit lekker hoor oesters eten jakkie moet er niet aan denken maar met het wijntje kan je het snel doorspoelen hoop dat t openluchtconcert je bevallen is voor straks welterusten en morgen weer gezond op en een nieuwe dag veel plezier verder groet
  2. Bert:
    23 juni 2019
    Ha die Luc!
    Lekker man; oestertjes eten.
    We gaan bij ons een keer uit eten in het 'Kleine Oestertje' best huiskamervisrestaurant in Groningen, en dan een schelpdieren schotel bestellen, voorafgegaan aan een een fris oestertje. Zie https://groningsgoudblog.nl/2016/02/26/oestertje-oldehove/ Met een prima witte wijn uiteraard. Genieten jongen. Wat een luidruchtig volk die Fransen. Komt denk ik ook omdat je bij de kleine tentjes hoek staat. En die zeevogels zie je overal in de wereld volop bij havens en baaien, maar niet in Frankrijk, behalve op je bord, want Fransen eten hun wilde vogels op. Zal ook eens kijken voor routes. GROET en fijne dag. Morgen begint weer een stevige rit!!
  3. Bert:
    23 juni 2019
    Fietsroutes naar Salles.
    Heb je hier wat aan:

Of een met meer bergjes:

???