Naar lacanau de Oceaan

20 juni 2019 - Lacanau, Frankrijk

Beetje late start , beetje verslapen. het was eerst licht bewolkt daarna werd het zonnig en warmer. Via het dorp, koffie en toeristen info richting het zuiden. De route voert door bos en duinranden met weinig schaduw. Vrij rechte paden deels over zwart asfalt Het is bijna alleen dennenbos met hier en daar een kapvlakte  met natuurlijke verjonging , volgens de borden. meestal komt de aardbeien(Arbutus) struik als eerste op).Bij Carans Plage heb ik even gezwommen. Er stonden borden dat zwemnen niet mocht door de stroming en wind dus ik ben maar in het ondiepere deel een beetje blijven body surfen, golven genoeg. Er werd meer gesurft. Het water was best lekker de n-weste  wind wat fris. Ik kwam wel met 10 dode vingers uit het water. Maar dat heb  ik bij lagere temperaturen wel vaker . Toen weer verder, het laatste stuk vanaf  Carans plage gaat over 7 km over een 90 cm breed oud beton pad . Hier en daar zijn er scheuren en grote gaten of licht het betonijzer bloot.  Inhalen of passeren kan niet. Een van beide moet het mulle duinzand in, ik kwam verschillende tegenliggers tegen maar dat inhalen werd opgelost. Je leert er wel goed balanceren sommige stukken waren nog maar band breedte. Ik kwam elders nog een ouder stel NL ers tegen die een rond in de buurt aan het fietsen waren voor het te warm werd. Er zijn nu veel meer fietsers  met bepakking onderweg. Vandaag ging het wel, niet te heet en een beetje wind mee. In Lacaneau d Ocean en na 50 km vond ik het genoeg. Hier zijn veel meer leuke cafes en eettenten langs de zee. Genoeg te doen en te bekijken.

Ik sta nu op een commerciele camping met spa, sauna, etc niet aan mij besteedt dit keer. Ik heb aan de kust in een strandtent nog een tijdje naar een Franse band zitten luisteren best goede muziek en pal aan de oceaan. Zie de fotos. Morgen richting Cape Ferret voor de oversteek over de baai van Arachon naar Arachon . Volgens Harm wordt het zaterdag/zondag boven de 30 graden dus tijd voor een rustdag onder  de dennen aan zee. Vandaag de langste dag toch is het nu sinds 10.15 uur al donker en vanmorgen om 5.45 ook nog.

Wordt vervolgd

Groeten

1. Bert:
    20 juni 2019
    Hoi Luc. Pas op met die warmte hoor. Rustig aan en gelukkig veel schaduw- gevende dennen. Maf dat smalle paadje. Zou in NL allang zijn gerenoveerd met stevig speedbike proof beton. En wat een hoop vingers heb jij; wel 10!! Ik maar 8 en 2 duimen. Of zijn dat ook vingers? Wie weet dat? Benieuwd hoe Arachon er uit ziet. Klinkt al bijna Spaans. Hoop dat je lekker slaapt en je mag best een beetje later opstaan hoor. Groetjes uit een steeds verder weg Groningen... 👋💤
  2. Sonja:
    21 juni 2019
    Hee luc met verbazing las ik dat je gezwommen hebt je fietst toch alleen maar hihi lekker hoor even afkoelen ja doe maar kalm aan met die warmte cool down en.pas op de plaats lekker slapen en morgen lekker uitslapen en.kijken wat de dag weer in petto heeft voor je fijne dag morgen t ga je goed groet kalm aan