Van Fremencourt naar St Leger en yvelines

6 september 2020 - Saint-Léger-en-Yvelines, Frankrijk

Na een matig ontbijt met alleen stokbrood en rabarber jam weer op weg. Om de weg heuvelop naar Marines te vermijden hebben we enkele binnen door wegen gebruikt om10 km verder net voor Themericourt de route op te pakken. De wegen zijn hier over het algemeen prima om nover de fietsen. Als er al fietspaden zijn zijn de aansluitingen met wegdek vaak via een drempel. In Clermont lag een fietspad langs de weg naar het hotel maar niet onderhouden en je fietste er van kuil naar kuil dus maar weer de weg op. Weer een paar mooie klimmetjes. Na 20 km de 1e terras fase in Seraincourt omdat er daar vandaan weer 3 km en 7% omhoog gegaan zijn. Veel racefietsers vandaag vooral voor de middag. Daarna vrijwel niet meer. Daar zal de terrasfase het eindpunt wel zijn. Dat zagen we ook in Belgie. Rond de middag bij Gargenville de Seine bereikt. Ik had gehoopt aan de oever te kunnen lunchen, maar daar kon  je moeilijk komen en er waren ook geen picknick plaatsen oid. Na 2 bruggen een snelweg en aan beide kanten van de rivier een spoorlijn over gestoken te zijn zijn we in een parkje aan de rand van Mezieres sur Seine gestopt om te lunchen. Daar kon Harm zijn fietsaccu niet opladen maar hij hoopte het tot een volgende stop te redden. Daarna weer stevig klim en de oeverwand langs de Seine opgefiets. Ongeveer 3 km 5-7% en na een.korte daling weer een helling van 1 km van 5-6% tot voor Anneville op het plateau. Daarna nog verschilllende minder steile hellingen gehad.. via St Martin des Chams, Osmoy, Orgerus tot Baizanville gefietst. In al deze dorpen waren de meeste winkels en de cafes zaterdagmiddag gesloten. Pas na 60 km in Bourdonne was een cafeetje open. We hadden nog geen nachtverblijf geboekt. Het was erg zoeken vanmiddag we zitten nu 8 km aan de oostzijde van de geplande route. 73 km van de start. Ik zat er helemaal door, maar moest toch stukje verder. Geen hotel, B en B. n de buurt beschikbaar. Gelukkig geen grote heuvels meer onderweg. Morgen wel. Zitten vanaf rond 20.30 hier in La maison d'Hotes St Leger en Yveline. Best een mooie chambre d'hotes.  Het zit naast een hotel. De eigenaresse werkt achter de balie, Maar we krijgen hier ontbijt. De restaurants zijn zondagavond dicht. Dus geen feest dish voor Agathe  (de dochter van Harm) verjaardag. Er is alleen een magnetron, geen pannen, kooktoestel. Wel borden en bestek.   We hebben een diepvries maaltijd gehaald. Harm met fles wijn, voorafje en  toetje. Ik alleen rijst met een flesje bier. Wil mijn darmen rust geven. Teveel diaree de laatste dagen. De rijst maaltijd was ok maar niks bijzonders en beetje flauw. Morgen hopen we Chartres te halen. 2 dagen naar de jeugdherberg. Chartres heeft een hele mooie cathedraal. Ik ben er in 1974 met de boomteelt en tuinaaleg opleiding van de Middelbare tuinbouwschool Utrecht geweest. Heeft toen al veel indruk gemaakt. Ook de paleistuinen van Versailles staat nog een keer op mijn wensen lijstje😀. Tot morgen wordt vervolgd.

1. Bert:
    6 september 2020
    Oei..
    Dit is een zware dag lezertjes!
    Het zit de broers tegen.
    We moeten ze nu opkikkeren, supporten, aanmoedigen!!

Hup Broers.
    Nog een paar dagen!
    Jullie kunnen het.
    Recht de oude botten, de verweerde koppen voorruit, vertrouw op de geharde benen!

Kom op!!!

Steek de broer harten onder de riemen
    💪
  2. Bert:
    7 september 2020
    Dag dappere broers,
    Hierbij geef ik gehoor aan de oproep van mijn wettige echtgenoot en ga jullie een hart steken....of het onder of boven de riem is weet ik niet.
    Tussen al die foto’s van kerken was er ook een waarop jullie een alleraardigst stationnetje passeerden. Daar stopt vast wel een gezellig boemeltje richting Angers.
    Aangekomen bij het gerieflijke huis van Harm, met toilet, maken jullie wat rondjes in de buurt, bezoeken wat kerkjes en maken daar een mooi verhaal van met sfeervolle kiekjes.
    Wij hebben niets in de gaten en jullie zijn verlost van talloze ontberingen. En Bert wil best wel ieder dag een stukje blijven schrijven hoor.
    Veel groeten,
    Marijke