Van Fougeres naar uiteindelijk Le Petre

1 juni 2019 - Le Pertre, Frankrijk

Vanochtend eerst naar het touristen bureau (voor route kasrtjes van de vele voie vertes) proberen te komen. Bovenin de stad ergens midden in een grote drukke markt ik liep er met mijn fiets in vast en ben omgedraaid, ging te veel tijd kosten en t was al 11 uur geweest. Via een vervolg van de voie verte de stad uit. Tot Dompierre du Chemin ging dat goed toen moest ik van de route af omdat die een andere kant opging. M.b.v google verder een andere offline app stuurd me op de fiets alleen via de grote wegen. Google ziet ook de voie vertes en volgt die ook als je er eenmaal op zit. Buiten Dompierre weer iets geks, de 1e heuvel van de grote weg af, die moest ik wel lopen, te steil boven aangekomen eerst rechtdoor, liep dood op een erf en moest ik naar links en ja hoor wat ik vermoedde ik kwam op dezelfde druk weg uit. Die toch maar een stuk omhoog, omlaag en etc gefietst tot ik een alternatieve route kon nemen. En de laatste keer hier vlakbij maar dat was al een onverhard pad en vertrouwde ik niet dus vond snel een alternatiefI Ik ben een aantal keren meer dan 200 meter gestegen en daarna weer omlaag hier vlak voor het dorp ook weer steil omhoog, omlaag en weer omhoog. Bij de eerdere stop plek St Pierre la Cour had ik in de laatste 6 km ook al 8 beklimmingen gehad en dacht klaar te zijn. Nee dus geen camping chambre d hotels niks. En dus naar hier weer 9 km.   Ik heb in St Pierre la Cour rondgevraagd het vorige dorp , niemand wist wat en verwees mij naar de camping hier die is opgeheven/  wordt verbouwd voor campers en stond ik voor een gesloten hek en toen belde Daan die op deze plek een B en B  voor mij vond paar 100 m verder aan een meertje a d rand van het dorp alleen zit die B en B vol maar een tent kon er wel bij. Een Ierse gastvrouw, Lucie, vertaalster van beroep. Haar man (huisman) doet de B en B maar die is met 2 zonen kamperen a d kust. Leuke gesprekken en lekker gegeten van wat ik in een ander dorp al had gekocht coucous met gebr kip

Ze hebben hier 4 kamers voor 2 personen nu hebben ze 11 gasten een paar op een matras op de grond. Heb je die kerk bekeken? Steekt echt boven alles uit en wat een hoogte die toren.

Nou voor vandaag is t wel weer genoeg. Wat een dag pffff