Van Beauvoir naar Fougeres Bretagne

31 mei 2019 - Fougères, Frankrijk

Gisteren alweer een camping waar je als tent kampeerder alleen in de toiletgebouw onderdak en uit de wind kunt zijn, vandaag ook weer maar hebben ze wel wifi bij de omgeving v d receptie! Werd om 5 uur al gewekt door een over actieve koekoek die hield nier meer op. Na t drogen van de spullen weer op pad. Via een fietspad langs recht getrokken getijden rivier naar Pontorson gefiets halverwege kun je nog in de verte de Mont St Michel zien.  Pontorson ook wel een aardig stadje met o. a een lange winkelstraat. Boodschappen gedaan en weer verder. Daarna begin t feest in tot de eerste grotere plaats was de route mbv google redelijk duidelijk. Na Atrain ging het mis en werd ik via weer een groene fietsroute door allerlei kleine plaatsje gestuurd en vervolgens hield dat plots op en stuurde google me rond een paar dorpen waardoor ik meerdere keren dezelfde prullenbakken uit verschillende richtingen tegen kwam. Eerst google opnieuw opgestart en naar een eerst volgende grote plaats   Saint  Brice en Gogles gefietst. Ook een redelijk groot plaatsje met veel banken( die heb je in NL steeds minder in t straat beeld) en winkels. Bij toeval kwam ik er achter dat hier weer een voie verte loopt die tot aan Fougeres in de stad loopt en ook een oostelijke aftakking heeft. Daarmee was ik af van de vele hellingen die nog over moest en na de vele beklimmingen vanmorgen was dat helemaal prima. Weer een mooie route door holle wegen met bomen en struiken omzoomd. Dit soort routes kan ik je aanraden. Er komen er steeds meer bij gelukkig.

ik sta nu op de stadscamping goede voorzieningen netjes maar geen binnen verblijf om te zitten voor de fietser of wandelaar.

Dit is een grotere stad met bioscoop winkelcentra etc. Zoals een Carefour winkel. Eindeloze schappen met vlees, vis, koekjes, brood dranken kleding etc een soort jumbo , lidle en Macro gecombineerd, het kan niet op, niet echt mijn favoriete winkel. Ik zoek meestal een lokale winkel op ook goed voor de plaatselijk middenstand en leefbaarheid van de dorpen.

Het wordt donker de krekels gaan helemaal los nu.

Wordt vervolgd

Groeten

​​

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Bert:
    31 mei 2019
    Krekels, koekoeken... Ze moeten je wel hebben Super Zwerver! Gelukkig zijn daar de aanbevolen holle wegen om tot rust te komen! De Fransen moeten toch wat aardiger worden op hun campings voor de fietskampeerder. Een klein hoekje binnenverblijf moet er toch af kunnen. En fijn in de dorpswinkeltjes blijven kopen Luc. Is veel gezelliger en wat moet je met 80 soorten pindakaas. Oh; dat eten de Fransen niet. Veertig soorten kaasjes dan... Heb je nog een foto gemaakt van die prullenbak? Moet toch een bijzondere aantrekkingskracht hebben op je! Zeg maat; lekker slapen weer. En; heb je zo langzamerhand geen last van een pijnlijk zitvlak? 😂👋
  2. Sonja:
    1 juni 2019
    Hoi luc koekoek koekoek koekoek maar de krekels zijn.rustgevend toch mooi verhaal weer je ondekt steeds meer wanneer kom.je nou bij.je broer aan????hoe lang fietsen nog lekker uitrusten en morgen.weer op.pad groet