Dagje Taller

26 juni 2019 - Taller, Frankrijk

Een nacht in de pelgrimskamer naast de hoofdingang van de Marie, bijzonder maar was wel erg warm vannacht en het vrachtverkeer kwam al weer vroeg langs. Vandaag is onze trouwdag, 12 jaar alweer. We kennen elkaar al 37 jaar vandaag. Voor Sjoke heeft Bram wat regeld en ik heb me zelf op een pizza getrakteerd iets anders is er niet in Taller. Mijn kamer genoot vertrok al om 5.30 om de hitte, 36 grd, voor te zijn. Dus kon een beetje uitslapen. Wat onderhoud aan kleding en Fiets gedaan. Koffie gedronken in het cafe. Bij terug komst kwam ik hier Dahlia weer tegen (die ik gisteren in Onesse -  al had ontmoet) zij is vanmorgen voor 7 uur al vetrokken  uit Onesse - leuke gesprekken gevoerd. Zij is luchtverkeers leider en spreekt mede daardoor goed Engels.  Samen het lokale 14e eeuws kerkje bezocht voor het te heet werd ruim 35 grd vandaag en geen wind. Leuke oude kerk. Na het eten nog een wasplaats achter de kerk bezocht. Mooi plekje. Je kunt  je er in wassen zwemmen gaat niet is niet dieper dan 40 cm. Middag was vrij warm dus binnen gebleven waar het koeler is. Morgen naar Dax voor een nieuwe buitenband. Er is een Decathlon een ruim gesorteerde sportzaak dus hopelijk hebben ze een band. Nu op tijd naar bed morgen verder.

Wordt vervolgd

Groeten

1. Bert:
    26 juni 2019
    Gefeliciteerd Luc. We waren er bij 12 jaar geleden. Een mooie dag met een stralend Boschje. Fijn dat je rustig aan hebt gedaan. Morgen wordt het weer recorddagen betreft hitte in jouw huidige regio. Je vindt vast een goed bandje in die sportzaak. En dan weer rustig verder als het kan. Tot morgen en groet uit Groningen. Weer een graadje of 18-20 morgen hier. Heerlijk eigenlijk. 👋
  2. Sonja:
    Hee luc
    Van harte met jullie 12de trouwdag arme sjoke haar mannetje mijlenver.maar het is niet anders slaap lekker morgen weer nieuw avontuur hoop dat je slaagt met je nieuwe band groet
  3. Sonja:
    27 juni 2019
    Ik zie ook een stralend noordmannetje bij
    Zijn pizza leuke foto hihi
  4. Bert:
    27 juni 2019
    Code oranje voor Luc vandaag. Temperaturen 35-40 graden. Hij gaat gelukkig niet fietsen 🥵
  5. Ronald:
    27 juni 2019
    Nou gefeliciteerd met deze heuglijke dag. 💐🥂🥳 Symbolisch natuurlijk de pizza in 12 stukjes gesneden?
    Evelyne en ik deden vroeger op fietsvakantie in zuid Frankrijk en Spanje mee met het ritme van de Spanjaarden: vroeg op pad; van 12.00 uur tot 16.00 uur lunchen en siësta (ook gewoon in een openbaar park;) en dan evt. nog een uur of twee op de fiets. Een verkwikkend ritme vonden wij toen.

Succes met het vervolg! En het blijft leuk om zo mee te reizen.
  6. L C Noordman:
    29 juni 2019
    Hoi Ronald
    Bedankt voor je reactie maar ik ben nou eenmaal geen vroege starter decenia geprobeerd maar nee een echt avond mens. Maa tja vroeg starten is hier wel nodig dus ik doe mijn best. Jullie aan de pizza. En in een parkje doe ik ook hoor trouwens de Fransen ook. Tot ziens in een sauna en groeten aan Evelien