Van Taller naar Dax

27 juni 2019 - Dax, Frankrijk

Om 7.30 op de fiets ging met de band goed er zat wel een builtje op maar die bleef dankzij de extra plakker beperkt en ik was om 9.30 bij de fietsenmaker. Nieuwe band erom en 2 pendalen die meer grip hebben als het regent want dat hadden de oude te weinig.  In de Pyreneen kan het plots stevig regenen. Vanmiddag bij de refuge / pelgrims gite in de schaduw gewacht op iemand met een sleutel. Vanaf 3 uur kon je die bij de sacrestie halen stond er op een bord of bellen maar rond 18 uur zou er toch iemand komen. Het telefoonnummer werd tot ruim na 6 en niet opgenomen en bij de sacrestie van de St Paul les Dax kerk aan de overkant werd niet opengedaan. Na t telefoontje zou er iemand komen. Na een uur nog niemand. Na een 3e telefoontje kwam er rond 8 uur een madame met de sleutels. Inmiddels was het buiten al flink warm rond de 35 graden. Snel gedoucht en wat kleren uitgespoeld en wat gaan eten. De winkels waren al lang dicht. Morgen eerst brood halen en even in Dax een paar oude gebouwen o.a. een oude kathedraal bekijken en weer verder. Maar ik wil op tijd stoppen. De verwachting is slechts 29 grd morgen eind van de middag. Valt al weer mee en de dagen erna koelt t nog meer af. Over ongeveer 90 km beginnen de Pyreneeen, met het echte klimwerk

dus wordt vervolgd

groeten

1. Bert:
    27 juni 2019
    Gelukkig; nieuw bandje en betere trappers! Nu gaat de knar pas echt knallen. Maar wat is dat; men laat onze favoriete blogger 5 uur wachten voordat hij in de gite (?) zijn douchje mocht scoren. Onze man is al bijna heilig en dan dir respectloze gedrag. Wat jammer dat er zoveel fransen wonen in Frankrijk. Morgen gaat hij verder. Naar die verschrikkelijke bergen. Ik lig vannacht te woelen in bed. Brrrr. 😰
  2. Sonja:
    28 juni 2019
    Hee noordmannetje
    Wauw de pyreneen dat word een krachtmeting bereid je goed voor je fiets is nu op orde goed eten drinken rusten balen dat je zo laat pas de sleutel kreeg in die hitte balen en dan ook de winkels dicht je had toch die tros bananen nog zal nu wel bananenmoes geworden zijn hihi hee succes kalm aan groet
  3. L C Noordman:
    29 juni 2019
    Heel leuk dat je af en toe reageert.
    Tja die bergen wordt nog wat maar rustig aan opbouwen en hopelijk niet meteen s morgend een helling van meer dan 5 %. Ik heb nog 60 km voor het echte werk begint Groeten
  4. Sonja:
    30 juni 2019
    hee luc,
    inderdaad rustig opbouwen,maar je komt er wel je hebt bewezen dat je een doorzetter bent,dus daar ligt het niet aan,heel veel succes en zorg goed voor jezelf,ik heb respekt voor je doorzettings vermogen,chapeau t ga je goed groet