Van naar Belin Beliet naar Labouhyere

24 juni 2019 - Labouheyre, Frankrijk

Redelijk vroeg op vandaag de zon komt net door de bomen. Ben ik effe water halen plast een los lopende hond tegen mijn tent aan geluk niet bij de rits Die De bar in het dorp was ook wel apart. Er kwamen allerlei types binnen.

Eerst naar een 11e eeuws kerk in Mons, (3 km verder) gefietst leuk kerkje maar die was dicht en ging vandaag volgens een madame ook niet open, jammer er staat een beeld v St Jacob in. Daarna via Belin Beliet door gefietst naar Moustey het werd al warm rond de 30 graden dus daar maar effe gelunched en een uurtje gezeten. Daarna door naar Pissos. Daar was het 32 graden met wind dat scheelt veel. Ik heb daar lekker een uurtje onder een boom bij de kerk gezeten. Daar is wel een camping maar de volgende zou hier in Labouheyre 17 km verderop zijn. In Pissos was de route via de D34 maar die loopt eerst parallel met de D43. Dat heb ik niet door gehad een duidelijke afslag naar de D34 heb ik ook niet gezien. Uiteindelijk kwam ik daar na 8 km achter en toen zat ik zover richting het westen dat het sneller was langs de snelweg via een parallelweg richting Labouheyre te rijden. Dat is nog eens 15 km volgens google maar die stuurde me meteen al een dood lopende straat in en later werd ik steeds via onverharde of afgesloten wegen gestuurd maar die heb ik laten liggen. Na een lange dag in Labouheyre gekomen. Een camping blijkt hier niet te zijn, ondanks dat dat ook op een welkomsbord staat. Ik had het adres van een pelegrin gite en er was nog plek. Er is een andere gast een studente uit Frans Canada, die te voet naar Santiago gaat. Hier ook een stempel gekregen en onverwachts ook een pelgrimsstempel in Moustey in een tabak/bakkerzaak. Was wel een lange dag 66 km gefietst. Pff vooral de warmte op het eind van de middag nekt je. Dit is wel een grote plaats maar ruim opgezet. Veel ruimte en beetje Amerkaanse huizen stijl maar ook de bekende Franse maisons. Er is best wel achterstallig onderhoud aan gebouwen te zien. Maar nog wel een TGV trein verbinding.

Morgen eerst verder kijken of er een slaapplek is anders ga ik nog max 20 km verder naar Onesse Laharoe daar is wel een kampoeng en dan een rustdagen gezien de verwachte hitte van + 35 grd.

wordt vervolgd

groeten

1. Bert:
    24 juni 2019
    Die hipsters van Google hebben nog heel wat te doen voordat er ze normale fietsroutes kunnen presenteren. En onze knar is de dupe van die leeghoofden uit Siliconvally. Ik kan hier boos om worden: 😡 Zo dat lucht op. Dus morgen naar Onesse Laharoe. Wat klinkt dat exotisch. Vandaar die kampoeng natuurlijk. En mag dat canadeesje dan mee achterop? Dat zou nog eens leuk zijn. Wel, zwaar bestempelde reiziger. Succes morgen en zorg er voor dat je machientje niet over verhit raakt. Het is dan wel kras maar toch echt een beetje bejaard. Dus kalm aan en probeer het gezond verstand te laten zegevieren boven die goedbetaalde sneakerdragende Google jongens en meisjes. Groet uit een warm, zeg maar snikheet Groningen. Ik neem nog een bietje, eh biertje 👋😁
  2. Sonja:
    25 juni 2019
    Hee luc kalm.aan.maar met die hitte dan.er maar paar dagen.langer over doen je schreef over aparte bar met allemaal aparte types waaronder jij hihi slaap lekker en groet vanuit snikheet amersfoort veel succes en.cool down morgen
  3. Willemien van der Meer:
    25 juni 2019
    Leuk Luc, ik heb de kaart er eens bijgehaald, je schiet op, geweldig.
    En de wegen, paden zijn soms niet gemakkelijk als ik dit zo lees. En alles over de natuur wat ook erg leuk is om bij te leren waar jij veel kennis van hebt.
    Hé, wederom veel succes en in gedachten reis ik met je mee. Groeten uit een tropisch Amersfoort,