Van Bagnoles de l Orne naar Mortain

28 mei 2019 - Mortain, Frankrijk

Dag begon regenachtig. Eerst de kerk Sacre Cour op de heuvel bekeken mooie art deco stijl. Daarna naar de botanische tuin bij Hotel de Ville. Beetje uit de kluiten gewassen gemeentehuis. Leuke collectie bomen in het park. Werd door een stortbui overvallen en gelukkig kon ik schuilen in het postkantoor. Toen op weg meteen een paar stevige beklimmingen. In het dorp Perrou vond ik een leuk eetcafe annex postkantoor en winkel. Even lekker gelunchd. Daarna door richting het oude stadje Domfront.

Daar via een oude spoorlijn richting Mortain gefiets. Net als gisteren in de heuvels met flink wind tegen. Wel een mooie tocht door weilanden met koeien en bloemen en akkers de randen vol bloemenen af en toe een oud station die meestal bewoond zijn en goed zijn onderhouden.

Ook de beplanting langs het traject bestaat uit veel soorten bomen en struiken. Ook onverwacht een rij leilindes er stond verder geen gebouw bij. Misschien wel afgebroken. Eind van de middag uiteindelijk bij t stadje Mortain. Dat ligt op een heuvel dus weer een aantal hellingen. De tocht eindigde op de stads camping met zicht op de omhoog lopende stad en naast mijn tent een diep dal. Jammer dat aan het eind van het dal een hele grote witte melkfabriek o.i.d is gebouwd.

Morgen naar de kust Mont St Michel. Hopelijk is weer wat warmer. Vandaag 11 graden niks aan. Gelukkig kwam er nog een beetje zon bij vanmiddag.

Kruip gauw mijn tentje in. Is nu al dampig.

Wordt vervolgd

Groeten

1. Bert:
    28 mei 2019
    Mooie route zeg via de oude spoorlijn. Fijne foto’s weer. Jammer van het koude natte weer. Volgens mij gaat het positief veranderen komende week. Er komt een aardig hogedrukgebied je kant op. Dan wordt het lekker warm in je tentje. Dus dat komt goed. Je bent lekker aan het genieten merk ik wel. Helemaal in je element als geboren zwerver. Veel plezier morgen en vele groeten van deze geboren thuisblijver.
  2. Sonja:
    29 mei 2019
    hee luc bedankt voor je leuke reisverhaal,en inderdaad mooie foto,s weer,nu had je een nat pak,maar ja dat hoort erbij he,lekker buikje rondeten en dan verder met je avontuur
    veel succes en veel plezier groet
  3. Sonja:
    29 mei 2019
    hee luc bedankt voor je reisverhaal en de mooie foto,s,echt mooi
    Ja een nat pak hoort erbij,maar daarna lekkker buikje rondeten en verder met je avontuur
    succes en nog veel plezier,heb je toevallig nog een reservefiets bij je in je tas,voor als je fiets het begeeft haha groet
  4. Jacqueline:
    2 juni 2019
    Ha Luc, wij genieten ook van je avontuurlijke verhalen van jouw ontdekkingstocht met o.a. afzien, stijgen en tegenwind. Van ❤️e wensen wij je de rest voor de wind toe. Op welk punt ben je halverwege? Tropische Amsterdamse 32 gr groet en veel liefs van ons
    PS. De heetste 2 juni sinds 1947 ! Hoop bij jou niet in je tent en erbuiten😜