Astorga

16 juli 2019 - Astorga, Spanje

Nog een aan vulling.

Astorga is een mooie stad jammer dat ik maar een middag had om rond te kijken.

Loopt je rustig in de kathedraal in het stilte gebied te genieten van de bouwkunst staat een Spaanse dame hard te praten in de telefoon. Niemand zei er iets van maar toen ik haar er op wees dat het een stilte gebied is vertrok ze snel naar de kloostergang naar niemand er past van heeft maar wel gek dat geen van de Spanjaarden er iets van zei. Vanavond eerst een pelgrim mis we waren maar met zijn 3e en een oude pater alles in het Spaanse maar hij gaf me wel een Engelse verwijzing naar de teksten.

Ook weer een pelgrims menu gegeten in de stad. Toch aardig wat mensen op de terrassen. Een bord bord vol spaghetti boulognaise als voorgerecht en kip met gebakken aardappels als hoofd gerecht en nog een toetje naar keuze voor 10 euro. Best wel veel voor dat geld.

Mooie rode zonsondergang weer met 100 derden gierzwaluwen bij dit keer de hoge stadsmuur.

1. Bert:
    16 juli 2019
    Ah; een extraatje vandaag. Met een Spaanse dame die een standje kreeg van onze held! En een toetje na een prima maaltijd. Als Hollander extra lekker want voor maar 10 euro. En de Lieve Heer beloont onze pelgrim, inmiddels heilig, met gierzwaluwen en een schitterende zonsondergang. We zijn weer diep ontroerd! 😁👋
  2. Sonja:
    17 juli 2019
    Hee pelgrim luc
    Fijn.man dat je nu een.behoorlijk maal hebt gehad dat zet weer lekker aan die spaanse dame had overal shit aan blijkbaar maar jij keek.haar met een pelgrimsblik aan toen.vluchtte ze hihi welterusten droom.lekker van.deze mooie dag succes verder groet
  3. Wiep Vlot:
    17 juli 2019
    Ha,Luc! Vandaag zijn wij met de auto van Fecamp in Normandië naar Calais gereden .Volgens ons een stuk van het gebied waar jij door heen bent gefietst. Onze bewondering kent geen grenzen meer... man ,wat knap van je, deze tocht!! Ik lees met plezier je reisverhalen. Wat ik erg graag wil weten: al die beschrijvingen van kerken etc. Weet je dat s avonds nog gewoon uit je hoofd? Of maak je tijdens het bezoek aantekeningen? In elk geval leuk en gedetailleerd! Wij vertrekken morgen weer naar Haarlem, veel sterkte met het laatste stukkie, je bent nu al een held. Groet Wiep en Ernst
  4. L C Noordman:
    22 juli 2019
    Hoi Wiep. Bedankt voor je reactie Tja en dacht in Normandie vooral van Sees naar Mont St Michel dat dat al heftig was nu hier is het een stuk lastiger zoals vandaag de ene helling nog niet op of de volgende komt in zicht. Het werd te heet en brm gestopt bij een mooie refugio.nmorgen blijft het koeler en ben ik fris voor de overige klimmen. Ik gebruik mijn routeboekje met daarin beschrijvingen van plaatsen of landschappen etc als geheugen steuntje. Dat helpt zeker.
    Groeten
    Luc