Aanvulling op Aziatische hoornaar

11 september 2020 - Bonneval, Frankrijk

Ik heb eergisteren de neer gevallen Aziatische hoornaar eerst snel uit zijn lijden verlost dacht ik en na 5 minuten in een limonaden glas als dood in een zakje in mijn broek gedaan. In het hotel leek die nog steeds dood geen beweging of ademhaling in het lijfje te zien. Op mijn bedkastje op papier te droge gelegd en gaan slapen. De volgende ochtend was die weg. Bleek naast mijn bed op de grond rond te kruipen. Bijzar hoe taai die beestjes zijn een wesp is na een paar minuten onder water echt wel dood vooral als je er een drupje zeep bij doet. Ik ben in het donker een keer mijn bed uit geweest en voor ik hem vond ook al rond gelopen. Is dus wonderlijk goed gegaan. Nu is die na een half in een warm sopje echt dood en mooi schoon😀 klaar voor gebruik bij de bijenlessen in Amersfoort. Daar laat ik de kinderen altijd eerst vertellen over wat zij weten van bijen en wespen en hoe je het verschil in uiterlijk en leefwijze kan zien. Een wespen -koningin is al wat groter dan een bij.    De hoornaars zijn veel groter en maken nog meer indruk.

Van reisblog naar fotoboek

Wat een eng verhaal
    😫
  2. L C Noordman:
    12 september 2020
    Niet bij overdrijven hoor. Is goed gegaan
  3. Bert:
    13 september 2020
    Beetje overdrijven
    Doet beklijven

Geef toe: je moest er van bekomen
    Tot in je dromen

Vele groeten
  4. Willemien van der Meer:
    13 september 2020
    Bijzonder verhaal en leuk dat jij les geeft in deze aardse wezens.