Van Wetten/ Kevelaar via o.a Staelen naar Roermond

21 mei 2023 - Roermond, Nederland

Na een goede nachtrust en ontbijt rond 9 uur vertrek uit Kevelaar.

Het tempo lig er vrijwel meteen in. Ik reed samen met een andere deelnemer voorop. Zij had de route op haar Garmin. Bijna rondom Kevelaar gefietst. Is een mooie route door velden tussen de boomkwekerij bedrijven in. Hier worden o.a veel Calluna heidesoorten , rozen en andere vaste planten gekweekt.. in Staelen Dtsl. na een stempelpost in de bibliotheek geluncht.. Er zit een grote diversiteit aan mensen in de groep. Artsen, hulpverleners, techniscie, oud ambtenaren van alles wat. Leuk gesprekken gehad onderweg. Bij Venlo bij de organisator v.h Limburgse St Jacobspad op bezoek. We kregen Limburgse vla en ik alsnog een Limburgs St Jacobspad pelgrimspas. Via de Mariakapel van Genooy aan de Maas waar mijn oma op het kerkhof ligt door Venlo langs de Maas.. Door gefietst naar Roermond en na nog een korte terras stop op de markt in Swalmen. Rond 16.30 bij de Kathedraal van Roermond. Ook weer een stempelpost. Daar nog effe een korte terras stop. Door naar de Bed en breakfast net buiten het centrum. Deze zit in het souterain onder een woning. Heb alleen de eigenaar kort gezien. Lekker opgefrist en later met 8 deelnemers in op de Markt in de stad gegeten. Was ook weer gezellig en ervaringen uitgewisseld. Morgen naar Maastricht. Zitten weer een paar stevige klimmetjes in hoorde ik.

Tot zo ver. Groeten

1. Bert:
    21 mei 2023
    Fijn dat je de pelgrimspas alsnog te pakken hebt. Want zonder dat ding is het niet echt. Rustig aan met de klimmetjes oude avonturier. Je wordt natuurlijk met gemak 105, dus nog jong als zeventiger. Maar toch….

Als bedaard, behaard, bedaagd en niet geslaagd (als avonturier) wens ik je weer een mooie fietsdag. Je hebt er perfect weer bij!

Groetjes
  2. Geert:
    24 mei 2023
    Dag Luc,

Hoe gaat het met je fiets tocht? Hoe lang ben je deze keer ongeveer onderweg? Geniet ervan 👍