Een rondje Brugge

14 mei 2019 - Brugge, België

Mooie  oude Middeleeuwse stad. Ook hier verwijzingen naar de St Jacobspelgrim wegen o.a dmv een goud kleurige St Jaqueschelp in de bestating en de grote 13 eeuwse St Jacobskerk in de stad. Mooie kerk van binnen. Er zijn nog meer grote kerken zoals de OLV die je kunt bezoeken. Veel toerisme in de stad er is dan ook van alles te doen bekijken, mooie gevels, eten, drinken, bidden, rondvaart etc.

De oorsprong van het begrip geld beurs komt volgens een gids hier vandaan de middeleeuwers bewaarde hun muntgeld in een leren zak, een beurs, De eerste beurs waar je geld kon laten bewaren stond en staat in hartje Brugge.  Mooi oud pand. In het kapelletje van t Begijnenhof zaten 3 nonnen bij het vester onafgebroken hard op te bidden. In het hofje heerst stilte er staat een grote groep populieren in het midden  lijkt het wel een bos. De gebouwen zijn nog in oorspronkelijk bouw staat een heerlijk rustig plekje in een drukke stad. Veel voetgangers zones kennen ze niet ook op pleinen komt een bus auto etc langs denderen. Rond de grachten en in plantsoenen staan veel grote linde, platanen, beuken bomen.

ik liep een kinderboeken winkeltje binnen en tot mijn verrasing een leuk gesprek met de eigenaar zij organiseren zij veel doe dingen met kinderen o.a komend weekeinde over de bijen. . Helaas konden zij geen imker vinden om over de (wilde en honing) bijen te komen vertellen. Gelukkig wel wat materialen en ze gaan een bijenhotel maken met de kinders. Maar tot zondag hier blijven hangen wil ik ook niet anders schiet ik niet op. Een etalage v e chocolade winkel was gewijd a d week van de bij zie fotos

Nu 300 km er op zitten. Morgen met hopelijk vaak wind in de rug richting eerst naar Lissewege dan onder Blankenbergen door richting ergens ten zuiden v Duinkerke. Ik zal wel een slaapplek vinden

wordt vervolgd​ groeten

1. Bert:
    14 mei 2019
    Mooi verhaal weer Luc. 👍 Fijne ontmoeting in het bijenwinkeltje. En een imker is niet altijd de juiste persoon voor wilde bijen. Grote concurrenten de opgefokte honingbij voor onze wilde bijen die overigens veel beter de inheemse planten bestuiven. Ons bijenhotel in de Kuzemerkooi is een mooi succes. Drukte van belang en de kids leren er van. Maandag aanstaande weer 23 leerlingen in ons gebied met buitenles.

Best leuk allemaal maar veel werk geeft dat dus druk pensionado bestaan. 🤨 Toch wel lekker zo even de vrijheid in zoals jij dat doet. Helaas ben ik teveel een familieman...😂 Dus genieten van je berichten.

Luc. Ga zo door en voordat je het weet ben je bij je broer! En wij gaan van donderdag tot zondag ook fietsen. Maar ja; Sallandse heuvelrug en we hebben een Natuurhuisje geboekt en fietsen met de e-bike. Truttiger kan het niet vergeleken met jou. 😜 Groet en we kijken weer uit naar volgende berichtje 😊👋
  2. Bert:
    3 augustus 2019
    Wat we toen nog niet wisten: Luc ging nog 3000 km verder fietsen....