Van Le Lion D' Angers via Angers naar Les Rosiers sur Loite

4 juni 2019 - Les Rosiers-sur-Loire, Frankrijk

Vanacht tot een uur of 3 erg fris. Hele helder hemel. Daarna werd het warmer, de lucht werd bewolkt en de eerste regen viel. Tegen achten flinke regenbuien tot na 9 uur. De tent flink nat net nu ik geen luifel heb op gezet.

In de schuilhut ontbeten en mijn spullen uit de natte tent verzameld. Toen het droog werd ook de tent ingepakt. Tegen 10.30 op pad weer geen beheerder gezien. Brood en koffie in het dorp gehaald en het touristen bureau bezocht voor info over lokale groene fietsroutes en richting Angers vertrokken. Vanaf de brug kun je via een voie  verte een fietsroute van 30 km tot aan Angers volgen. Ook weer een mooie route langs de Mayenne. Onderweg mooie oude gebouwen en schutsluizen.

Vlak voor Angers komen de Mayenne en Sarthe rivier samen en vormen de Maine. Daarna de Maine gevolgd voorbij het Universitair medisch centrum (van mijn verblijf in mei 2014) naar het station van Angers gefietst. Het lijkt wel of aan de infrastructuur van het halve centrum gewerkt wordt. Tegen 14.15 kwam Harm aan samen gelunchd was weer gezellig daarna naar de Decathllon voor een fietsbroek en fiets kaarten gefietst. Door naar Les Rosiers sur Loire waar we tegen half 7 aankwamen.

Eest een biertje in t dorp. Daarna naar Maison Broissin Noordman. Lekker in de tuin aam de broccolischotel en een glas champagne. Nog paar Galette s blé noir gegeten.

Leuk om Harm en Marcelle weer te zien en spreken. Was al een jaar geleden dat ik hun zag.

Mooi geweest voor vandaag

Wordt vervolgd

Groeten

1. Bert:
    4 juni 2019
    Wat een fout begin met die nattigheid. Maar natuurlijk slaat Luc zich er weer met glans doorheen. Mooi dat de Fransen met het werken aan de infrastructuur ook die fijne groene routes voor elkaar krijgen. En daar was Harm dan. Glorieus moment! Heb je echt je oude fietsbroeken aan flarden gereden? Belangrijk hoor zo’n broek met een zeempje. Zelf wij kunnen met onze bejaardentochtjes niet zonder. Heb er zelf wel drie. Met geringe slijtageplekken uiteraard. En nu genieten van de gastvrijheid van frere Harm en vrouw Marcelle. Even een tijdje opladen want je hebt pad 1/3 deel van de tocht volbracht. Heerlijk vooruitzicht. Ook voor de trouwe lezertjes van je reisblog. Groet uit Groningen. Inmiddels ver weg van waar je nu bent 👋😀
  2. Sonja:
    5 juni 2019
    Hoi ja en toen.was er regen alles drijfnat niet fijn maar verstand op nul en doorgaan maak.plaats luc komt eraan gezellig met je broer samen een moment even niet meer alleen mooi verhaal weer alleen wad je zeempje aan flarden haha lijkt me niet lekker zitten zo.n ding getsie wat is een galette.s ble noir(klinkt als ijs) geniet vd lekkere dingen veel plezier verder met je avontuur groet
  3. Sonja:
    5 juni 2019
    Je zat wel te glunderen tijdens de lunch met je broer leuk tafereeltje en t eten ziet er erg lekker uit vp verder groet