Dagje naar Nantes aan de La Loire

5 juni 2019 - Les Rosiers-sur-Loire, Frankrijk

Het is weer bijzonder om hier te zijn. Ik slaap hieraltijd goed. Vanochtend Marcelle was al weer vroeg naar hasr werk in Angers zijn wij met de TGV via Angers naar Nantes gereisd. Harm had daar een korte afspraak en liet mij deze stad zien. Het is de hoodfstad van het departement en de gouvenuur zeteld hier in een groot gebouw. De Notte Dame cathedraal valt snel op. Is in 1972 deels uitgebrand en daarna weer hersteld. Daarom zijn vrijwel alle glas in loodramen van na 1980 en hebben moderne lichte kleuren. Na een lunch het oude scheepswerf terrein bezocht. Hier zitten allerlei cultuur instellingen en het grote zwarte paleis van Justitie en nogal opvallende zwarte doos vorm. Hier kun je ook een rit boeken op een grote mechanische olifant, een touristische attractie. Hij spuit ook water en trompert af en toe, zie fotos.

Nantes is een stad met veel grote gebouwen en pleinen met veel bekende mode e.d winkels. Er wordt van alles georganiseerd.

Het is Mooi voor vandaag

Wordt vervolgd

Groeten

1. Bert:
    5 juni 2019
    De broers op pad! Leuk. Toeristisch dagje. Wij verlangen natuurlijk al weer naar het echte werk. Maar een beetje rust is goed voor je Luc. Laat je fijn verwennen daar. Groetjes 😄👋