Van A foort via Doorn, Buren naar Zaltbommel en Heusden aan de oude Maas

25 augustus 2020 - Heusden, Nederland

Na een late start rond 10 uur waarbij bleek dat het gemaakte reisplan toch niet in Maps.me te openen was wel in ride with gps maar met nu plots alleen met een abonnement. Vertrokken het route schema  was nog wel te volgen maar bewoog niet mee. Lastig dat wel. Rond 13 uur in Buren aangekomen. Aardig windje af en toe een drup regen. In het mooie oude Buren met grote rode toren samen.met Maarten en Riky gelunchd. Toen regende het een uurtje best flink maar we zaten droog. Maarten en Riky zijn met ons mee gefietst tot Zaltbommel. Over de brede en hoge brug over de Waal. Die viel mij beste tegen, na al die wind vandaag, om er op te komen. Harm met zijn E fiets had natuurlijk geen probleem. Maarten en Riky met hun hybride racefietsen vlogen er opk zo over heen. Werd ik halverwege de brug ook nog ingehaald door een dame op een stadsfiets met 3 versnellingen. Moest niet gekker worden. Na een.korte drink stop op een terrasje aan de Waal in Zaltbommel voelde ik nog genoeg ernergie om een stukje verder te gaan. Ik kende Heusden aan de Maas. Een mooie intacte oude vestingstad. Dat leek Harm ook wel wat. 18 km verder. Na het oversteken van de Maas met een auto/ fietsveer zagen we rond 19 uur Heusden opdoemen. We slapen in hotel de Verloren Koogel middenin het centrum. Leuk hotel, de naam komt van een tijdens de verbouwing in een muur gevonden kogel uit 1944. Geen spannend verhaal dus Daarl ekker gegeten. De wind trok stevig aan zodat alle gasten va het terras naar binnen werden verdreven omdat deluifel de stormachtige wind mogelijk niet aan zou kunnen.

Morgen richting de Belgische grens net onder Breda. Ivm de covid19 maatregelen in in de provincie Antwerpen willen wij daar in max 2 dagen doorheen zijn naar Oost Vlaanderen net een 0nder Mechelen waar de maatregel veel soepeler zijn. bed tijd

Wordt vervolgd

Groeten

1. Bert:
    25 augustus 2020
    Wat een dag.

De scene bij de brug over de waal is nu al een klassieker! Daarbij is de strijd tegen de steeds sterker wordende Francis zonder meer heroïsch. Zeker voor Luc die moet concurreren met Harms e-bike. Kan Harm morgen even een sleepkabeltje kopen voor die oude knar? Dat scheelt frustraties bij de volgende zware klim.

Gaan ze het redden mensen, in 2 dagen door de provincie Antwerpen?

Kortom, dit is pas de eerste dag van het reisverslag en er gebeurt meer dan in een compleet seizoen van een Netflix serie.

We kijken uit naar morgen en het wordt onrustig slapen met al deze verhalen in het hoofd... Maar beter dat dan een nacht in De Verloren Kogel....
  2. Andéla (vriendin Sjoke):
    26 augustus 2020
    Hey Luc, hoorde net van Sjoke (die ontmoetingsmarkt in Hoogland hè) dat jullie gister vertrokken zijn. En dat t Harm gelukt is in Frankrijk met fiets in -tig treinen uiteindelijk Amersfoort te bereiken.
    Goed moment wat weer betreft om te vertrekken. Hoop op wind mee vandaag!
    En wat conditie betreft, iedere dag wordt deze beter. Op terugweg (doe je toch ook met de fiets? ;-) ) vast geen problemen meer met die bruggen over al die rivieren in ons land.
  3. Anneke:
    26 augustus 2020
    Succes stoere dapper sportieve mannen👍
  4. Jacqueline:
    27 augustus 2020
    Nou Luc, dat leest als een avontuurlijk jongensboek. En complimenten voor jou TOP TOP TOP prestatie.
    Blaas je zelf niet op hè en blijf goed naar je lijf luisteren.
    Succes mannen en fiets🚴‍♂️🚴ze maar weer vandaag met NW 2 Bft in de rug🌬
    Veel liefs van ons alle 6