Van Middelburg naar Brugge

13 mei 2019 - Brugge, België

Na een goede nacht op een prachtige plek in hartje stad op pad naar Vlissingen. Met de fietsveer naar Breskens. Mooi zicht over de Westerschelde ook vanaf de dijk richting Cadzand. Door de polders langs Groede, Nieuwvliet , Retranchement en om en door Hulst gefietst. Daarna de grens over en een groot kanaal richting Damme en Brugge gevolgd.

Dit Kanaal van Hulst naar Brugge met vaak dubbele rijen Populus canadensis Merlandica, met die typische twist in de kronen prachtige bomen. Gelukkig is verderop ook weer met Marlandica herpland NACB label en al😀 Met de wind en zon mee in Brugge aangekomen. Leuke jeugdherberg. Aan de rand van de binnenstad. Ik ben enige solo gast de andere zijn een groep van 50 Franse scholieren. Ik kijk hier morgen eerst rustig rond efkes wat kleren wassen en fiets onderhoud. Daarna wil ik door naar Boulogne sur Mer nog naar + 190 km. In Middelburg logeerde een fietser uit het Rotterdamse die deed een rondje grensgebied van NL 1300km blijkt een bestaande fietsroute te zijn. Hij haalde op zijn racefiets 120 km per dag en is vanavond weer thuis na 13 dagen fietsen. Dat ga ik hem niet na doen. Het mag wel een beetje leuk blijven.

Groeten

1. Sonja:
    13 mei 2019
    Hee Luuk,
    Ja dacht ik ook ,moet inderdaad leuk blijven,wat een mooie plekjes allemaal en prachtige bomen geweldig,lekker rondkijken en ontspannen ook lekker,hoeveel km fiets jij per dag??/ Geniet van de mooie plekken,en weer veel fietsplezier,ik lees je reisverhalen met veel plezier Groet en succes
  2. Bert:
    13 mei 2019
    Mooie route Luc, langs de kanalen in België. Hebben wij ook gedaan met de fiets maar dan zo’n 20 jaar geleden. En in Brugge een erg aardig hotelletje gescoord. Prachtige sfeervolle stad. Was toen nog vóór de toeristen explosie die de steden nu teisteren. Lekker eten daar in Brugge en wat hebben ze lekkere chocolade te koop. Oppassen met Belgische frieten. Die frituren ze met dierlijk vet. Ik werd er in ieder geval kotsmisselijk van. En Sonja, inderdaad als er iets niet belangrijk is; hoeveel kilometer je per dag rijdt. Gewoon met open blik genieten van het nu zonder al die overdreven ambities die het leven zo onrustig maken. Maar dat doe je al volop lezen we hier. Luc, morgen je kleertjes wassen en het fietsje verwennen, dan weer fijn op weg. We kijken uit naar je volgende bericht. Groet uit Groningen ;)