Begin vd reis

9 mei 2019 - Schoonhoven, Nederland

Hoi allemaal vandaag via Soestduinen, Den Dolder en Bilthoven naar Utrecht gefiets. Daar een stempel in mijn pelgrims pas gehaald in het verenigingshuis van St Jacob en voor nog wat reistips. Goed weer vandaag, alleen bij Nieuwegein een korte bui. Daarna met wind tegen over de Lekdijk naar Lopikkapel, Lopik en Jaarsveld fietst. Mooie route maar door ongevallen elders nu als sluiproute gebruikt en hard langs een fietser scheuren. Net voor Schoonhoven (binnendoor gegaan ook mooi met lammeren en koeien in t veld. Schoonhoven is bekend om de zilversmeden.

Slaap lux bij vrienden op de fiets soort apartementje op hun zolder. Morgen verder naar Hellevoetsluis Aan t Haringvliet waar nu na 50 jaar de sluizen weer op een kier staan en de zeedieren weer naar binnen kunnen op te paaien etc

Groeten Luc

1. Jacqueline:
    9 mei 2019
    Geweldig Luc, tocht vol historie; leuk om te lezen en de korte bui zag ik op NPO weer gaan en vermoedde al dat jou die zou treffen.
  2. Bert:
    9 mei 2019
    Hoi Luc! Top dat je verslag maakt van je tocht. Kunnen wij er ook van genieten. Het wordt mooi fietsweer komende week. Maar voor een echte buitenman als jij is alle weer mooi. Goede tocht morgen. Groetjes!!
  3. Meta Noorman (klaverjas vriendin):
    11 mei 2019
    Hoi Luc, wat een avontuur! Geniet van deze mooie tocht! Leuk om je op deze manier te volgen. Het mooie weer fiets je tegemoet en doe kalm aan het hoeft geen Giro Italia te worden 😜.
    Wanneer je dit leest zit je waarschijnlijk al in België; lekker langs de kust rijden en de Ardennen maar links laten liggen.
  4. Bert:
    19 juni 2019
    Update:
    Nog geen verhaal op het blog van Luc, maar hij appte dat hij veilig en wel is aangekomen in camp municipal Montalivet les Baines. 💪