2e Rondje La Rochelle

17 juni 2019 - La Rochelle, Frankrijk

Nog een dagje La Rochelle. Prachtig weer, een hele tijd naar het uit de verte opkomende water zitten kijken. Het hoogte verschil is hier ruim 5 meter en t water komt snel binnen. Zie de foto voor en na. Aan de rand van het centrum kwam ik in een alternatief uitgaangs centrumpje terecht. Veel van de oude gebouwen zijn toch fraai met grafitie bewerkt. Je kunt er heerlijk buiten op bankjes, sofa's, stoelen, of krukjes relaxen en met een hapje of drankje van de muziek genieten. Daarna nog de lokale kerk bekeken ook wel weer bijzondere schilderen. Daarna naar het deels met kiezels bedekte strand vlakbij de hostel. Redelijk druk maar plaats genoeg. Het was wel lekker water. In de jacht haven ligt de hele dag vol met dezelfde boten blijkbaar worden al die jachten maar weinig gebruikt. Morgen richting Rochefort en Royal maar die laaste ligt hier 80 km vandaan dus ik kijk nog wel hoever ik kom er zijn meerdere campings verspreidt langs de route dus meer keus.

Nog even naar een muziek optreden bij de oude haven en dan morgen weer verder. Wordt vervolgd

Groeten

1. Bert:
    17 juni 2019
    Kijk! Dat lijkt me de opperste vorm van ontspanning; kijken hoe het water opkomt. Gewoon, je gaat zitten en je laat het gebeuren. Let op mensen, Luc komt terug als onze goeroe! GROETJES
  2. Sonja:
    17 juni 2019
    Hee luc lekker dagje verschillende zitplaatsen uitproberen zo kweek je zitvlees maar dat heb je vast wel van al dat fietsen mooie foto.s weer leuke opmerking van.bert goeroe luc hihihi al die jachten in de haven zijn meer een status symbool is juist lekker op t water met klein bootje lukt t ook slaap lekker en fijne dag kies een leuke camping uit t ga je goed groet